Procedure Incasso Openstaande Facturen

Let op: Het uitgangspunt mbt betalingen blijft dat een bestelling op voorhand, via Mollie, wordt betaald. Deze procedure is derhalve van toepassing op klanten van onze bezorg/herhaalservice of daar waar er bij uitzondering een bestelling is verstuurd met mogelijkheid tot achterafbetaling.

Wij hanteren voor onze klanten een betalingstermijn van 28 dagen/4 weken. Daarin komen we onze klanten ons inziens heel erg tegemoet, het is in de regel zo dat boodschappen “on the spot” dienen te worden afgerekend.

We zijn blij deze service te kunnen verlenen, het zorgt er voor dat we ons kunnen concentreren op de actualiteit ipv op de administratie en niet bijvoorbeeld aan de deur staan de hanessen met geld. Of dat er discussie ontstaat dat een bestelling cash aan de deur is voldaan en uw account dit niet (juist) weergeeft.

En over dat account gesproken: in uw persoonlijke account kunt u een overzicht vinden van gedane bestellingen en welke rekeningen er nog open staan. Hierbij is er ook een mogelijkheid deze direct te voldoen via onze betaalprovider Mollie.
Let wel, eventuele aankopen in de winkel gedaan waarvoor een kassabon is uitgedraaid zijn niet zichtbaar in de persoonlijke account, betaal deze het liefst meteen bij thuiskomst.

Het gebeurd steeds vaker dat de betalingstermijn per ongeluk wordt overschreden. Het kost erg veel tijd om iedere keer facturen uit te moeten draaien, emails of telefoontjes te moeten doen om te verzoeken tot betaling over te gaan. Tijd die wij natuurlijk veel liever besteden aan goede voorlichting en gezellige contacten met onze (viervoeter)klanten!

Met ingang van 1 januari 2024 zal er derhalve een aanvulling op onze algemene voorwaarden van toepassing zijn: Procedure Incasso Openstaande Facturen

Puntsgewijs komt deze procedure neer op het volgende:

Normaal bestelproces

- Er wordt een bestelling gedaan of er volgt een bestelling vanuit de herhaalservice;
- Factuur wordt opgesteld;
- Bestelling wordt ingekocht/uitgeleverd;
- Klant voldoet factuur (binnen 28 dagen vanaf datum factuur).

Indien de factuur niet is voldaan
- 28 dagen na datum factuur volgt er -geautomatiseerde- melding vanuit het systeem ivm een openstaande rekening (zorg dat er een actueel (email)adres bij ons bekend is!)
- 7 dagen na deze “reminder” volgt er een officiele herinnering per email/sms/messenger, met een linkje naar onze betaalprovider;
- 7 dagen na deze officiele herinnering volgt er een zogenaamde pré incasso of 14 dagen brief (zie voor meer informatie over de wettelijke grondslag: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/schulden/vraag-en-antwoord/wanneer-incassobureau) 
- Indien na 14 dagen de factuur nog steeds niet is voldaan wordt de vordering in zijn geheel uit handen worden gegeven aan een externe partij. Houdt er rekening mee dat vanaf dit moment (wettelijk geregeld) incassokosten (minimaal 40 EUR) gerekend gaan worden!

Wanneer een vordering eenmaal uit handen is gegeven aan een externe partij is er geen mogelijkheid meer om alsnog zonder bijkomende kosten de factuur te voldoen. Zorg er dus voor dat betalingen van facturen binnen onze normale betaaltermijn gedaan worden om problemen te voorkomen.

In principe is het niet onze intentie om een leverancier-klant relatie stop te zetten bij een onbetaalde rekening. Wij behouden ons echter het recht voor om verdere leveringen, in afwachting van betaling van openstaande factu(u)r(en), op te schorten. Het blijft te allen tijde belangrijk om bij (dreigende) betalingsmoeilijkheden contact met ons op te nemen.

Hartelijk dank voor de aandacht, we richten ons verder graag op het meest belangrijke: de juiste zorg voor onze viervoeter(s)!