Verzenden, Bezorgdienst & Retouren

1.  VERZENDEN

Wij verzenden uw bestelling standaard via Post NL of DPD. U dient er rekening mee te houden dat bestellingen die vrijdag na 16:00 uur geplaatst zijn niet voor dinsdag bezorgd kunnen worden. Voor afwijkende wensen qua verzending kunt u contact opnemen via email met onze klantenservice of telefonisch op 036 540 1933.

1.1  Naar welke landen wij verzenden

Standaard verzenden wij naar Nederland, Belgie, Duitsland, Frankrijk en Luxemburg. Kosten voor verzending zijn in het systeem ingeregeld zodat u direct kunt zien wat u aan verzendkosten dient te betalen bij het afrekenen.

NB: Houdt u er aub rekening mee dat er verpakkingsmateriaal moet worden meegerekend. 2 zakken droogvoeding van 10 kg elk (dus in totaal netto 20 kg aan goederen) vallen derhalve onder verzending “tot 23 kg”.

Verzending naar andere landen binnen de Europese Unie (of zendingen die het maximale gewicht te boven gaan) is in overleg mogelijk, wij doen u hiervoor graag een persoonlijke prijsopgaaf.

Verzending buiten de EU (inclusief het Verenigd Koninkrijk) is momenteel helaas niet mogelijk!

1.2  Verzendkosten Pakket

Voor verzending naar afgelegen gebieden (denk aan bijvoorbeeld de eilanden in NL) kan er een toeslag in rekening worden gebracht (op basis van nacalculatie).

Verzendkosten Pakket NL

1.3  Verzendkosten Enveloppe of Parcelletter (brievenbuspakje)

Wanneer een (klein volume) bestelling als brievenbuspost afgehandeld kan worden is Animalis vrij om deze wijze van verzending te kiezen (deze optie wordt niet in de webwinkel aangeboden en is altijd ter beoordeling van Animalis). Eventueel teveel betaalde verzendkosten worden aan u terugbetaald.
 
Helaas is envelop verzending naar het buitenland niet meer mogelijk sinds 1 januari 2020 door een wijziging in internationale regelgeving. Goederen kunnen met ingang van genoemde datum nog slechts als (traceerbaar) pakket worden verzonden.

1.4  Uitzonderingen verzenden

Extreem zware artikelen als bijvoorbeeld kattenbakvulling kunnen alleen bezorgd/afgehaald worden in Almere/Alkmaar en worden niet verzonden (dit staat bij de artikelen aangegeven). Ook diepvries is van verzending uitgesloten!

2.  BEZORGSERVICE

De vaste bezorgdagen zijn woensdag, vrijdag en zaterdag (in overleg kan hiervan afgeweken worden), de bestellingen worden afgeleverd tussen 17:00 en 21:00.

2.1  Afgifte bestelling

De bezorging vindt plaats over de “eerste drempel”. Dit houdt in dat in bijvoorbeeld een appartementencomplex de klant de bezorging bij de eerste deur (portiek) in ontvangst dient te nemen.

2.2  Bezorging in Almere of Alkmaar

In Alkmaar en directe omgeving is het, in overleg, ook mogelijk om uw bestelling thuis bezorgd te krijgen, het kan in dat geval echter iets langer duren voor u de bestelde artikelen in huis heeft.


Indien u uw bestelling in Almere of Alkmaar bezorgd wilt hebben kunt u uw bestelling gewoon via de webwinkel plaatsen, deze zal (mits voorradig) de eerstkomende bezorgronde worden aangeboden bij u thuis. U ontvangt altijd een bevestiging wanneer u ons kunt verwachten.

2.3  Bezorging in bezorggebied/regio

Ons bezorggebied/regio omvat in ieder geval de volgende plaatsen: Baarn, Bergen, Biddinghuizen, Blaricum, Bussum, Dronten, Eemnes, Heerhugowaard, Heiloo, Hilversum, Huizen, Koedijk, Langedijk, Laren, Lelystad, Muiderberg, Naarden, Schermer, Sint Pancras, Swifterbant, Zeewolde 

Mocht uw woonplaats niet vermeld staan maar woont u ergens langs de route tussen Almere en Alkmaar of in de directe omgeving van Almere of Alkmaar neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken!

3.  RETOURNEREN ("herroepingsrecht")

Wanneer u niet tevreden bent over uw aankoop, kunt u bij Animalis een artikel binnen 14 kalenderdagen retourneren.

3.1  Uitzonderingen retourrecht:

- ingewisselde of ingevulde (kado)bonnen;
- artikelen die gebruikt, beschadigd of incompleet zijn;
- artikelen die steriel verpakt zijn (zoals slijmzuigers, voedingsspuitjes, sondes, etc.) en waarvan de verpakking is geopend;
- diepvries.

3.2  Kosten voor retourneren

De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

Maw, binnen twee weken na ontvangst van de (voor rekening klant voldoende gefrankeerde!) retourzending zullen wij u het bedrag van de bestelling, inclusief de originele verzendkosten (indien de gehele bestelling wordt geretourneerd), terug betalen. Indien slechts een gedeelte van een bestelling wordt geretourneerd komen verzendkosten niet voor vergoeding in aanmerking.

Is het meer dan twee weken geleden dat u iets retour hebt gestuurd en is de terugbetaling nog steeds niet bijgeschreven op uw bankrekening, dan kunt u het beste even contact opnemen met onze klantenservice.